angan-angan mengepet tapi possible

Assalamulaikomm...!!

Hype dearest followers =)
currently tengah study for test ETR 300 (entrepreneurship)
so mood bukak bisnes meluap2 lar kan... *kononnya .. -_-


so alang2 menyelok pekasam...
pale ku mula lar berangan2 yang kemaen..hehehe...
kalau diberi peluang untuk buat bisnes one day.......
pe bisnes lar aku nak try kan...hehehe...


untuk pengetahuan semua..ceh2..
seumo idop aku..aku tak pernah join apa2 bisnes..
langsong tak pernah okeh..!!
yang kecil -kecilan pon tak penah..!!
tolong jual makanan ke ape ke..
pon tak pernah...
senang cite apa2 je yang melibatkan jual2 ni...
sian pon ada jugak....
tak ada pengalaman kan.....


tapi aku ingat lagi lecturer penah gitau...
dalam banyak2 pekerjaan yang boley bikin kita kaya...
cuma BISNES and POLITIK je..!
setakat kau kerja gaji dapat tiap2 bulan belom tentu kau dapat kumpol harta..
dalam Islam pon sangat menggalakkan kita join bisnes..!


wookeyyh...straight to da point...keh3..
antara angan2 aku lar kot kalau diberi peluang buat bisnes sendiri
besar atau kecil lar kan.........




ini bukan jual mekap ye ..hahah..kemungkinan aku nak try buat bisnes
andaman..hahah..cam teror mekap2 pulak kan =P
aku suka tengok orang yang dok tenyeh2 muka ni...cara dia apply mekap semua...
and terasa nak tuntut ilmu le pulak..hahah...
bisnes tu je sambil2 lan je kott...:P





barbie doll???ape kaitan lak ni??
disebabkan kechentaan aku and habit aku yang tak boley belah..
sampai sekarang pantang nampak mende2 camni kat mana2 shopping mall
tenong sampai tak kelip2...
maka adalah lebih bagos kalau aku buat bisnes kedai Barbie Doll..heheh..
tak ada lar pelik sangat kan???






kalau Barbie Dolls tu terlalu specific sangat...
senang aku buat aje bisnes toy shop...
jangan kata Barbie Dolls...segala jenis mainan pon boley di sumbatkan kat kedai tu nanti..
juz congkak dan seangkatan dengannya je tak da..keh3







kalau pasal makanan lar kan...dalam banyak2 makanan aku teringin nak buat bisnes brownies..
yummy...kalau leh nak buat recipe sendiri lar kan..hehehe
pastu ada brand sendiri...wahh..berangan tak le belah




nama pon berangan memang lar tak terjangkau dek akal kekadang tu kan...
tapi no wonder lar angan2 tu akan menjadi jugak one day...
aku just planning je...hehehe....
mood nak test ETR lar katakan...
*ouhh..poyos nyee..


okayhhh..thanx 4 readinggg =)


Comments

  1. weyh ..haku pon tingin nak bukak kedai menan gak...dr dulu lagik kih2

    salam ziarah from cekodok pisang :-)

    ReplyDelete

Post a Comment

Comment please =D Thank you ^^

Popular Posts