berendam air panas

Assalamualaikomm guys =D

Masih lagi dalam tajok cerita basi aku...
basi tak basi la..heheh...selasa lepas..on 27th May camtu larh...
it was Cuti Hari Gawai...and aku tak nak buat ape kat rumah...
and suddenly my makcik...merangkap adik ipar mak aku....
which is very closed to me...ajak melepak mandi air panas....
tak jaoh...just kat Kolam Ayer Panas Bemban...

ni la pintu masoknyee

ni adalah antara lokasi menarik lar jugak yang ada kat tempat aku...
boleh lepak-lepak..santai-santai wif family...
sambil berendam with natural punya air panas...
bukan buatan...tapi memang air panas pure yang ada kat kawasan tu...
telah pon ditemui..thats why lar name tempat tu sendiri dinamakan Ayer Panas.hoho


sekarang tempat tu dibangunkan untuk dijadikan antara lokasi
yang patut korang-korang try lar...



ni lar makcik i yang i mentioned earlier td...
from sabahan....


kitorang berendam kat kolah yang paling panas..besh wooo



before ni datang banyak blom diupgrade lagi..tapi now dah byak kolah

yang paling depan sane tu..paling kurang panas..and diikuti dengan yang medium
and yang paling pnas...woo

aku diberitahu air ni akan dicuci setiap hari selasa camtu lar...
so nak pergi bley lar datang hari selasa or rabu...
kalau tak berendam lar kauorang ngan air yang dh hampir keladak..ngee
lebey kurang 1jam lebih jugak kitorang berendam..
sampai merah2 dah kaki aku....



makcik i wif anaknye yang bongsu... Rayyan...
makcik sempat berendam..tapi aku cegan pulak nak berendam...
naju tak bawak leeee

3 orang budak kecik ni..termasok adek aku yg baju oren tu..
berendam sket men lameee lagi

blah2 sni disediakan kolam air mineral...
air tu bagos laa untuk kulit kita..wee
ade gelongsor kuning tu...bajet2 cam kat sunway lagoon laa tuu

dah puas berendam...boleh laa bilas air ngan shower yang disediakan ni...
takkan dah berendam teros2 nak tukar bajuu jee


dekat ngan pintu masok ni ade je kedai jual macam2..makanan..pelampong sume..

actually memang quite fun lar jugak pegi sini...
boleh menghilangkan daki-daki diseluruh badan anda...
boleh dijadikan spa lar for those yang ada kelapangan....
nak buat event pon boley kat sini...
harga amat berpatutan...weeee....


okayh..thanx for readinggg =)



Comments

Popular Posts