E- day lagi....


bismillahirrahmanirrahim....
hye semuaa.. =D...
wanna shares some moments yang happend in my big family baru-baru ini..
sabtu lepas... on 22 sept...
my makcik or adek kepada mak aku yang ke -13...
bertunang sudahh ngan pilihan hatinyew...hewheww..

taraaa...ni la macik gue...namanya Haslinda

macik aku ni antara yang close la dengan aku...weehuu...
kalo ade event ke yang related dengan keje dia..
or pi jalan2 mana ke... dia rajin la mengangkot anak buah
ikot sama termasok la aku...hehehe...

disebabkan adek beradik mak aku yang ramai sangat tuh...
maka kekurangan la pangkat2 nak dipanggilnya..
ye la..paklong..pakngah..pakcik..pak andak..
maklang..mokde..pak itam..makteh..and so on...
so yang bawah2 dh tak tau nak panggil apew..heee...
so sejak kecik we call makcik aku ni Bibik..hewhew..
tapi bukan bibik orang gaji okay..haha


okayh...majlis diadakan di kampung atok aku...
betol2 sekangkang kera dengan rumah aku..hewhew..
kat kampung Ulu Duyung, Bemban...


bibik with her hantaran..tema merah 

her left ...was my Busu.. 

mereka kata..when my busu wear her spectacle..ada iras my arwah nenek..

bibik with adek beradik perempuan..tudung purple was my mom

disebabkan ketiadaan nenek..so my nenek busu..adik kepada arwah
mewakili this E-day

majlis mula after Asar..but... after zohor was kenduri tahlil...
masak-memasak semua dihandle oleh all my relatives..
by the way..usha sket hantaran handmade by macam2 tangan...hoho..


harus lahh ada sirih junjung...created by my Mak Teh

kain pelekat ya ya ya.. made by my mom..

marble cake by my Mak Long

buah-buahan..

cokelat.. made by Bibik herself

kek..

baju melayu..

telur..

cheese tart..yummy...feverett akuu..!!abes aku da keje kan

ni yg special sket..looks like nak bagi hantaran cili..tapi actually agar-agar..jgn tertipuu

bunga rampai...

baju tunang

semua orang ada contribute something la jugak dalam majlis ni..
i like those hantaran...
it's simple but niceee...

setelah pihak lelaki sampai

sesi sarung cincin

with bakal mak mertua

semua sebok jadi photographer

tu dia..bakal pakcik gue..donno what to call him after this..
should we call " Pak Bik" ?hahaha

femly captured


saye harus jadi orang kuat jugak..hahaha..
tu yang sbelah tu pon da tunang orang dah


Alhamdulilah..everything berjalan dengan lancar seperti yang dirancangkan...
sangat seronok bila sama2 gotong royong bila ada majlis tak kesah la 
tunang ke..wedding..
and i'm proud ada relatives sebesar ini....

thanx for readingg...

love,
farahshahidah

Comments

Post a Comment

Comment please =D Thank you ^^

Popular Posts