say bye bye 2012..say hye hye to 2013

bismillahirrahmanirahim.....
late updated...hewhew

hi semua...

tanpa kita sedari...kita dah pun meninggalkan tahun 2012...and u know what??aku rasa like tak pernah masuk lagi tahun 2012 nih..haha...begitu dasat aku punya tak perasan..
maybe aku rasa tak de ape sangat yang berlaku kat aku sepanjang 2012 ni..eh ye ke..hewhew... I guess la..

so of course sedikit sebanyak ada jugak kenangan manis and pahit kan?? tak de la sampai tak ada langsung..huu...tapi yang dah berlaku and dah lepas kita biar kan ia lepas... life must go on... tak boleh pandang belakang lagi... 

and FYI..aku tak lar rasa teruja sangat untuk masuk tahun baru ni...2013...
rasa macam eh biar betul..eh belum buat apa-apa lagi da masuk tahun baru...macam-macam la aku rasa...
konklusinya...seriously memang tak bersedia.. kena bersedia ke??? YES !! semangat baru harus kena ada..azam baru..plan terbaru...apa nak dicapai in short term...and in long term.. and kalau boleh...apa kekurangan and kelemahan yang kita lalui sebelum and sebelum ini perlahan-lahan kita perbaiki...cehh..

so if u olls tanya aku...of course aku pun buat wish list untuk tahun baru ni..even belom tentu kita follow kan...at least ada..daripada tak ada langsung..
apa-apa pun aku amat bersyukur ke hadrat Illahi..dengan limpah kurnia nya.. aku mampu lagi bernafas dibumi-Nya..diberi peluang lagi untuk hidup dan menjadi sebahagian khalifah-Nya..

dan secara automatiknya..on 4 Januari yang lalu... genap usia aku 23 tahun...woww..
seriously??? cepat sungguh masa berlalu... and I need to be more serious and lebih matang lagi lepas ni...
umur 23 bagi aku satu perubahan umur yang bukan main-main lagi bagi aku...that's why aku belum bersedia nak masuk 2013 ni...tapi kita pun tahu...masa tu tak boleh di 'stop' kan..or di 'pause' kan...and kita kena face it jugak...I was hoping.. Allah akan permudahkan segala liku-liku hidup aku nanti...AMIN....

apa yang aku nampak pada usia 23 tahun ini... aku makin rasa menghargai setiap doa dan ucapan semua yang wish aku kali ini... cukup dengan doa..without celebrates pun mampu buat aku rasa very thankful and rasa dihargai sangat-sangat...and surely aku sangat mengAMIN kan doa daripada mereka...

mungkin tahun 2012 yang lalu bukan tahun rezeki aku...kerana on that year.adalah tahun di mana aku cuba untuk bangkit and menguatkan semangat balik... and trying to start my new chapter of my life..dush!..haha

okay here..2013..pheww..
antara perkara-perkara yang aku cuba untuk capai dalam tempoh tahun ini...

  • dapat balik my berat ideal -43 kg
  • menjaga ibadah wajib
  • bijak manage my financial
  • memperbaiki diri dari semasa ke semasa
  • ada saving reach Rm1000 ++
  • ada more pets ..ikan ke..kura-kura ke..sugar glider ke..becoz I love pets !
  • pandai jahit manik
  • blogger tegar... Insyaa Allah
  • Decor my room seperti yang diidamkan
  • berjaya hafal lebih dari 2 surah panjang
  • ada rekaan bunga dip sendiri
  • make my own landskap... I love flowers
  • melancong luar malaysia
  • join any usrah or amal
  • makin improve at memasak
  • Insyaa Allah mula menanam minat menulis
  • belajar main gitar *asyik tangguh je
banyak kan?boleh ke aku reach semua wishlist ni??haha..nak seribu daya...tak nak seribu dalih
tapi yang paling aku harapkan..tahun ini menjadi tahun lebih baik buat aku...Insyaa Allah...
semua bergantung pada kita je...mungkin sudah sampai masanya untuk aku lebih serious tentang kehidupan..walaupun kita sendiri tahu perkara yang baik tu la paling susah kita nak buat..tapi Insyaa Allah perlahan-lahan kita mampu buat..
cuma aku mampu doa pada Allah supaya Dia tidak bolak balikkan hati ni..setelah Dia beri hidayah pada hambaNya...Aminn...

hi 2013..
love,
farahshahidah




Comments

Popular Posts