random update !

Assalamualaikom...!

ketika orang semua sedang nyenyak beradu..aku pulak terpisat-pisat mengadap lappy menstalker page orang..tengok itu..tengok ini..tapi yang baik-baik saja okayh..!

TAHUN BARU CINA

dua hari dapat cuti sempena Tahun Baru Cina..so aku manfaatkan sebaik-baiknya...hewhew..
sekarang ni if ada free time memang kena gunakan hari tu sebaik-baiknya..hewhew..tak mau lar golek or goyang kaki sahaja kat rumah..mesti lar ada buat apa-apa aktiviti kan... as usual...everytime masuk je Tahun Baru Cina...kitorang satu famili dah bersiap sedia dah...dari segi mental and fizikal semuanya lar..nak tengok bunga api..bakar mercun malam raya cina.haha..diorang kalau pasang memang macam nak meletup bumi ni...memang tak boleh tidur satu malam lar jawabnya..!pernah lar masa dulu..time mak aku beranak kan adik aku..kehkeh...so kalau dorang dah bakar mercun tahap nak bom satu Jasin..tak ke tersentak-sentak nya adik aku yang baby lagi tu..hee..so I still ingat lagi mak aku sampai keluar rumah jerit kat cina-cina depan rumah aku tu..mintak main jauh-jauh lar..hewhew..almaklum...rumah aku strategik sangat memang berhadapan dengan rumah-rumah cina..so sekarang rumah pun dah tak ada baby-baby kecik...so baby-baby tua je yang ada...hee..boleh la kami menikmati mercun berdas-das ituu..

WEDDING LAGI

semalam 11/2/2013 was wedding sepupu aku yang paling rapat  lar dengan aku...and aku macam tak percaya yang dia dah nak kahwin dah...terasa macam baru je aku main masak-masak dengan dia..buat sepah kat rumah nenek..haha..kena marah dengan makcik kitorang dulu,..bla..blaa..bla..Ya Allah banyak sungguh kenangan kitorang masa kecik-kecik dulu..nama dia Nurul Ain Yaakub...ayah aku and ayah dia adik beradik..aku rapat dengan dia sebab dia je la sepupu perempuan aku yang paling dekat dengan umur aku...cuma dia tua setahun je la dengan aku..tapi sangat best lepak dengan dia..kalau tidur rumah nenek dulu mesti nak ada dia..sebab memang aku tak ada kawan lain lar kan..and dia je tempat share and mengadu domba bila kena marah ngan makcik time dulu-dulu..kehkeh..so after masing-masing dah sambung belajar..memang jarang gila jumpa muka dia..setahun pun belum tentu....tup-tup...nak kahwin dah..ohemji...!!
and dia request aku jadi pengapit dia...wee...more update later....huu

love,
farah shahidah

Comments

Popular Posts