cantik itu bonus

bismillahirahmanirrahim.... :D

holla readers...

korang pernah rasa tak kadang kala dunia ni agak  tidak adil??bukan kata dunia laa..
tapi orang-orangnya...
yes..I admit...bahawa adalah fitrah kepada manusia suka akan kecantikan...benda2 yang cantik..
yang menarik dan tertarik...hewhew...
tetapi sayangnya adakalanya bila sesetengah manusia tu suka akan sesuatu benda yang cantik..
mula lah ada ketidakadilan disitu...
haihh..aku ni cakap macam berkias2 la pulokk...

aku bukan mengungkit atau mahu melahirkan ketidakpuasan...
tapi as pemerhati and manusia biasa jugak....
aku sering terjumpa dengan situasi2 macam ni,...

korang sure penah perasan situasi macam ni kan,,..
once sesorang tu ada pakej yang agak cantek sket..sure dia yang mula2 sekali dapat perhatian...
people always like that..tanpa melihat dahulu kelebihan yang sedia ada...
amat kasihan pada yang mereka2 yang kurang pakej menarik...
perlu bekerja keras..berusaha untuk bersaing dengan mereka yang lain..

dalam sesi interview or even audition ke...
kalau kau ada pakej cantik je.. sure dah bukak 1 green light untuk kau diterima...
like people said... orang akan menilai kita from first side...
mentaliti semua perlu diubah...
jangan mudah 'terpedaya' dengan kecantikan seseorang yang belom pasti...
jangan mudah tertarik dahulu...
aku bercakap berdasarkan apa yang pernah aku perhatikan...


aku pula seorang yang susah untuk kata someone tu cantik...
yes..i admit it...but once aku kata orang tu cantik..maka betol lah cantik orang tuh..hahahah
bukan ego untuk memuji...but pujian tu memang ikhlas orang yang betol2 cantik dimata aku..hewhew...




so betapa pentingnya menjaga penampilan diri..da tak boley sememeh and tak semenggah
cam zaman dahulu kala..mereka yang sememangnya cantek sejak azali sudah pasti bonus untuk dorang..
tapi like kita yang biasa2 ini.. (owh sadiss)..perlu take note !
so soon..aku dah nak praktikal...later lagi dah nak keje puleee..
owh betapa tidak bersedianya aku mahu melalui zaman ala pekerjaan...
rasa macam kanak2 ribena pegi sekolah tadika pon ada..hewhew...

owh apa yang sedang dibebelkan ini..hewhew...
dunno why hati aku tiba2 tergerak untuk mengupdate pasal ni...
mungkin after tengok audition program2 realiti kat tv...ada situasi yang sama
sering berlaku depan mata or even hanya dengar daripada orang...

ye memang tak salah kalau kita sukakan sesuatu yang cantik..
ni lah realiti kehidupan yang kita kena face it...
kekadang semua bergantung pada rezeki dan nasib..
semoga dalam apa-apa situasi pon satu hari nanti...
kita tak dinilai dengan luaran semata-mata...
Insya ALLAH...

thanx for reading =D

love,
farahshahidah




Comments

Popular Posts