it's been Ramadhan ! Alhamdulillah !

Assalamualaikum =D

It's been late updating again..again..but now this becoming Ramadhan.. jiwa nih terpanggil-panggil
suruh update belog...yepp..here i am..!
syukur Alhamdulilah pejam celik now sudah tiba untuk berpuasa again..
as usual..semua orang mengharapkan Ramadhan mereka lebih baik daripada tahun sebelumnya..
and me too ! =D

and saya sangat teruja nak tunggu bulan puasa ni...and tak tau kenapa..
mungkin mengharap sesuatu yang lebih baik dari tahun yang lepas-lepas..
setiap kali bulan Ramdhan..ada rezeki ataupun nikmat yang Allah
dah sediakan untuk kita semua..

cuma kita jela yang kena persiapkan diri kumpul sebanyak mana ibadah yang mampu kita buat..
mungkin kalau dulu saya kurang mengerti or kurang mendalami bila sambut bulan puasa
and now mungkin lebih faham dan menghargai InsyaaAllah..

bila makin meningkat dewasa sure lar rasa banyak benda dalam diri perlu diperbetulkan
mana ibadah yang lompong nak kena di touch-up...
jika bukan sekarang bila lagi kan....

Alhamdulilah...tahun lepas berjaya jugak solat terawih penuh...
mungkin dah niat dari awal...and syukur Allah permudahkan niat..
walaupun tahun lepas banyak je halangan dugaan onak duri ranjau..haha..
tapi still tak menghalang diri untuk pergi terawih..
tak kesah lar walaupun masa tu berada kat lokasi-lokasi lain..hehh..

and terima kasih banyak-banyak kat kawan-kawan yang sama2
permudahkan jalan untuk saya masa tu teruskan niat saya untuk terawih penuh..
Ida izzati.Mirah.Aziim..Marnie..Bella..Syakilla..so terharu =)zzerriiouusslyy..heww

And I hope sangat-sangat..niat tu berterusan sampai bila-bila..
and dah jadi satu kebiasaan buat saya..and InsyaaAllah...Ramadhan kali ni jugak Allah permudahkan
semua urusan saya..tak kiralah ibadah,mahu pun perkara duniawi.. =D

Selain berterawih..bolehlah lakukan amalan-amalan sunat seperti berikut :
  • bersedekah
  • perbanyakkan doa
  • menjauhkan diri daripada perkara yang mendatangkan dosa
  • mengaji Al-Quran
  • mendirikan malam dengan solat-solat sunat
  • zikir
so to all readers..saya doakan Ramadhan kali memberi seribu makna serta manfaat
kepada korang semua..sama-sama persiapkan diri dan hayati bulan mulia ni =D



Thank you !Semoga Allah merahmati anda  =D

Comments

Popular Posts