borink cuti sem???den ado ideo...

salammm..
neh kan ngah cuti sem rite...
b4 cuti ade gak sje plan pe nk wat kan...hahah..
but wtpe laa planning bagai..tp xt
erbuat pon kannn..ngeee
kalo dok list kan pe aktvti2 yg leh give me benefit during
dis olidei mmg xtrsenarai la kan....
hahah..:P
mcm2 laa ade trpk...
so nak share sket..mane laa tau leh give idea kat korg ke kn..
okay...antarenyee laa kan...keh4
  • bercucuk tanam....heheh...bajet ade tanah seekar laa kan..hahah...ni antare hobi da latest aku kot...hahah...since b4 cuti sem da berangan2...cett...tem cri uma sewe ngan bdk2 neh pon...aku dh heboh2 nk tanam2 bunge..keh3...maluu puleee...tbe2 je rase nk try wat mende2 neh...doesnt mean tht aku nk tanam sayur or buah kee..xde laa trpk tahap tu...aku cm teringin nk tanam bunga..wahhh...cm minah bunga laa plak..hahah...before2 neh...tem shopinx..aku penah trperasan..skang neh dah ade jual biji benih yg di jual secara pack2..mcm2 benih bunge ade...like bunga matahari..rose...bunge kertas pon ade...hahah...manyak laa jugak..plus lg..aku trnampk pasu2 cumey2..colorful lak tuh...puulaweyyhh..seronotnyaa....

  • bela ikan....nneh pon antare yg besh jugak...seronok beb bela ikan...yg cumel2 tuh...kalo xcaye pi laa kdai ikan...tgok mcm2 jnis ikan hiasan ade...mcm2 kaler..plik2 shape die...n murah je weh..xde mahal mane pon...dulu2 ade gak bela ikan...tp da mati da..haha..tbe2 trpk nk bela lg...bela ikan neh xjemu weh kalo kte jage die...tgok ikan berenang pon leh tenangkan jiwe...ngee..siyesly...

  • belajar masak....waktu yang pling sesuai laa i guess pluang aku nk belajar lg pasal masak2 neh an..ye r bile lg..asek dok stdy jee...takat masak simple2 buley laa kan...so dr cuti xwat pe..better hamek buku resepi kee...blaja ngan mak ke...paling senang..ape gune ade tenet tp kalo xmanfaat kan...wocehh..hahah...skang neh sume kat ujong jari...so search la pe ekau nak search..nk jugak blaja masak yg susah2 sket..kek ke...wat kueh ke...spagetti ke..pape je laa..plus i loveee to eat..heheh
  • reduce weight...hehe...bajet mau exercise lebih laaa...da latest neh..cm slera makin tambah..so i need 2 do sumtink laa okay..heheh..so kne pi joging okay..!!nk tau..joging yg betol 4 release ur weight xsemestinye kne berlari...smpai la ekau sempot2..cukop laa jalan sejam je...berat will turun okay...tp aku lom pnah wat lg...hahah..in planning actually...:P..this fact dah pon derived by research ya...bukn pe...sy ni xcukop inci...so xbesh sunggoh kalo berat naek..menci2..:P
  • decorate bilik...neh da besh time laa aku nk kemas n decorate bilik...setelah bilik dah tggal..xde sape hirau..so pe lg..dri sndri laa yg kne wat...to anak2 dare sekelian..dont be lazy kemas2 ur room okay..heheh..kalo gajen pi la cat..tampal sticker santek2..:)..lipat baju..bla..bla...xkesah laa blik kcik or beso kan...
hohoh..pe laie ek..lupe plak..manyak sbenarnyee..
tp cukop laa neh je..hehe..laen org laen..kalo tol2 xbusan gi laa cri keje kan...
duet masok...
aku bukan xmau keje...nk actually nyee..
tp cuti sgt kejap laa kali neh...
kurang masyukk...
kalo cuti sem tem pertghan taon okay sket..
so strting from now...aku try laa jalan kan planning aku tu yee..
daa...:)))

Comments

Popular Posts