aku diterima ke penerapan ijazah sarjana muda..sesi julai 2010

cam xcaye..bawu je mlm td..membe aku intan atika..gtau aku yg permohonan ke penerapan sem3 ke degree dh leh semak..aku xrase aku dpat..coz result aku kire2 cukop makan je..aku apply pon saje2..coz aku nekad if aku pat dekan bawu la aku g..if not aku xg kot..

aku xlar berharap sgt nk g degree neh..sbb:
  • aku juz pat kampus uitm mlake gak..tp kampus bandaraya..adussh..sudah le aku ni org mlake..skul kt mlake..diploma pon kat mlake..ingatkn degree ni brangan2 r gak nk pi lua dr mlake..tp aku pat gak mlake..
  • aku juz takot aku xbleh bwak jew..ye ar..blaja kat degree neh xsame cam blaja kat diploma..kne siyes...xbleh men2 dah..
  • aku rase agk kelam kabot ar nk settlekan mcm2..ptptn kne mohon blk lak tuh..medical checkup kne wat ag..ngan hostel xde...kne cr umah sewa lg..so many thngs la kne pk..
  • n then..len r aku dah perform very well sepnjg sem1 smp sem3 neh..masyuk sket nk g..

em tah la..susah tol nk wat keputusan..len org len care die pk..aku ad gak wat survey ngan membe aku..diowg ad yg nk g ad yg xnak..yg xnk tu katenye..xbrani nk tggong risiko..tp ad gak smgt nk g..huhu..tah le...byak advantages kalo g degree neh..bg aku:

  • cepat abes..aku neh dh ar intake disember diploma b4 neh..so aku lmbt masok sket r dr membe aku yg len..so ni pluang aku nk cover blk..
  • kalo aku abeskan dip pon lom tentu aku pat apply degree..bak kate org degree akaun neh kos top..nk apply kne score da besh sem last t..kalo xpat..ad kang pat kos laen slaen dr akaun kang..
  • kalo nk kate susah..mane2 blaja pon mane ad senang..kalo sume nk senang bek xyah blaja kan..huhu..

pape pon sume kene depend ngn kte la..if kte nk smthing tu..kte kne go for it...mybe aku dh penah wt kesilpan b4 neh..so aku nk tebus blk..org kate..pluang dtg sekali je..diowg pon mintak aku wat solat istikharah..supaya berikan aku petunjok..insyaallah..dalam 26/6 t aku akan putuskan same ad aku g or x....

Comments

Popular Posts