Yakin dengan jodoh Allah

Assalamualaikum

Sebelum menginjak ke tahun baru hari tu, memang tengah gah musim orang kahwin. Sana sini ada rumah kawin. sampaikan aktiviti wajib hari minggu adalah pergi kenduri kahwin semata-mata. Dulu, aku bukan lar penggemar pergi kenduri kawin. Alasan just malas bersiap time tengahari buta yang memang kompem berpeluh-peluh. So sanggup tergolek depan tv tengok astro tak makan apa-apa sebab bila umah kawin banyak, dapur pun tak berasap. begitu sungguh tahap malas aku nak pergi umah kawin.

Tapi disebabkan wedding sekarang banyaknya member-member yang kawin baru lar nampak diri ni bersungguh-sungguh pergi wedding dengan harapan takot sendiri kawen tak ada member datang. tapi boleh guna lagi ke teori ni ?hmm. Seronok pergi wedding kawan-kawan. Tem tuh lah kau buat macam mini reunion sekolah/universiti kau. Tak sangka aku ramai benar kawan-kawan aku dah kawin.huu. Berjangkit-jangkit pulak tu. Alhamdulilah

So soalan cepumas yang selalu aku dapat, mesti orang tanya aku bila? bila lagi?bla bla bla. Terima kasih atas concern saudara-saudari. hmm perasan. heww. Kalau nak tanya kawen mau saja jawab besok nak kawen. kihkih. Insya Allah kalau ada jodoh tak kemana. Kita nak hidup lama dengan orang tu. Kalau satu masa nanti terbuka hati luas untuk orang tu, I mean kita yakin yang dia adalah jodoh kita InsyaAllah  bersatu jugak nanti.

Cuma aku selalu doa pada Allah dipermudahkan segala urusan tak kisah berkaitan jodoh mahupun kerjaya. Kita nak jodoh yang baik, mulai sekarang kita cuba perbaiki diri. Itu yang cuba aku take note. Aku ni tak ada lar nak kan kesempurnaan, macam orang yang suka tembak kat orang yang tak kawen-kawen lagi ni. ' Kau ni memilih sangat' bla, bla, bla. Yes manusia mampu bercakap apa saja.

Kita kawan berbelas tahun pun kalau tak ada jodoh tak ada jugak. Macam mana kita nak terlalu pertahankan pun kalau tak ada jugak, so akan ada la.Tapi kalau nak kata ada jodoh, baru sekali jumpa pun boleh jadi. Tak ada yang mustahil disisi Allah.


Memang akan ada sedikit terusik hati ni bila tengok orang semua dah dok kawen. Tapi jangan dok kalut sampai rasa 'desperate' sangat nak kawen, InsyaAllah serah pada Allah, cara kita semua jumpa jodoh kita mungkin tak sama. Kadang-kadang kita tak terlalu memikir pun tapi secara tiba-tiba jodoh kita sampai.

Satu saja. Yakin pada Allah. jangan sesekali pertikaikan kenapa lambat, kenapa dan kenapa. InsyaAllah ye awak yang geng belum kawen cam kita  =)

Comments

  1. no worries, live life to the fullest! insyaAllah when the time comes, it will come :)

    ReplyDelete
  2. samalah kita, bila pergi kenduri kawin asyik kena tanya. ikut hati nak je jawab, ce tanya tuhan. Dia je yang ada jawapan..haa..mau ada yang sentap kang

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. betul..kkdg tu senyumkan je la bila dorg tnye..

      Delete
  3. Samala. Mule2 dlu malas nk g wedding. Tpi bile org ckp klau kite xdtg wedding org nnty xde spe nk dtg wedding kite cecepat nk g wedding org. Tapi sbenanye xjgk. Kdng org yg kite xdtg wedding dy yg dtg. yg kite pgi tak xdtg wedding kite. It depends on people.

    ReplyDelete
  4. Yakin dgn aturan Allah..Org takkan penah benti btanya.. blom kawen dok tny bile nak kawin..dh kawen dok tny bila nak ada anak..dah ada anak dok tny bile nak tambah lg..hadoi jenuh..hehe but this is circle of life.

    ReplyDelete
  5. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  6. Betul Jodoh adalah ketentuan Allah SWT..

    ReplyDelete
  7. hello ☺ I'm newbie.. please visit my blog ♡ have a nice day!
    smartiesmoo.blogspot.kr

    ReplyDelete
  8. Jodoh pertemuan & ajal semua ketentuan Allah. InsyaAllah tiba waktu yang tepat, ada jodohnya yang baik nanti :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Comment please =D Thank you ^^

Popular Posts