selamat tinggal 2010....selamat datang 2011...!! - chapter 1

salam.....
HAPPY NEW YEAR.....
to all my dearest friends....followers...bloggers...stalkers....
readers.....pacik,,,macik...semua...!! hehe..


now kita dah masuk tahun baru....

so...first day 2011 ni....aku nak amek kesempatan ni untuk merivise balik
everything yang dah banyak berlaku sepanjang hidup aku kat tahun 2010..hahah...
memang betul yang lepas biarkan lepas...
but yang dah terlepas tu laa kita amek untuk jadikan
pengajaran untuk masa akan datang..ceh2...hahah...


sume orang ada azam...kalau nak tanya azam aku memang aku listkan pun
sure berderet-deret....
setakat list kan sume boley buat an?tapi nak buat nye blom tentu berdaya...
so aku pun tak nak laa jadi orang yang cakap tak supa bikin.....
yupp..sume kena ada azam baru...mesti..!!
tapi sebelum tu kena review balik pe yang dah berlaku sebelum2 ni...
kata orang pengalaman lampau mendewasa kan kita...walaaweyhh..!

berblogging


tahun 2010 ialah permulaan aku join berblogging...hahah..
orang lain ada blog ekau pun nak ada blog jugak ye...haha...
bukan okayyh...aku terniat untuk blogging ni bukan laa disebabkan untuk meniru sesiapa
atau untuk menjadi sesiapa pun....
kali pertama aku kenal apa itu blog...masa tengok KAMI the movies yang series tuh..
si liyana jasmay rajen buat jurnal...dari photostate dan edarkan penulisan dia kat orang lain..
then beransur pulak ke blog....
so dari situ laa aku tau blog ni apa...and untuk apa...

after that...bila dah ada berokband sendiri...bosan lar pulak asek berfb je kan...
so aku pun maen try2 laa buat blog....
baru 2,dah 3 entry...owhh sudah bosan!!hahah...
then aku tinggalkan lar sampai dah bersawang-sawang....
start cuti sem yang first sem kat degree ni...baru lar aku berjinak2 wif blog balik....
so bubbyee laa facebook..heheh....
so makin lame makin serunut melayan blog....
banyak blogger laen yang aku kenal....
antarenye yang peramah and besh...
sis lya and adk nomey wirda...

layan blog ni jugak lar yang buat aku kenal ramai blogger femes
and superb cam... Hanis Zalikha, Fatin Liyana, Ben Ashaari Cik Epal and ramai lagi....
kau orang boley terjah ke blog diorang...
share macam2 hal...bagi opinion...dapat tau life orang....
macam2 ar....tersangat besh...!!



program penerapan

Dalam tahun ni jugak...aku dengan semulajadinya mentransferkan diri dari diploma ke degree...
amboi kemaen cepat le pulak kan....yupp tapi tu laa kenyataan....
keputusan yang aku amek setelah bincang dengan mak aku....then...aku pindah le ke Kampus Bandar Melaka...*mcam jauh pulak kan..hahah..
so kat situ laa bermula dunia baru aku.....dah itu yang aku pilih...
itu lah kena aku lalui....and sepanjang lalui first sem degree ni...
bohong lar kalau tak de masalah langsung...
macam2 hal ada.....tapi aku kena face it jugak.....



accident !

ye ini adalah benar..! and aku pernah cerita kat dalam entry sebelum2 ni...
incident yang sampai bila2 pun aku takkan lupa...
accident dengan orang bukan muhrim kau ialah something yang menakotkan...
and sangat serik pernah berlaku dalam life aku....
and disebabkan accident ni jugak lar aku jadi fobia untuk naek kereta ngan orang tu...
and tak bermakna aku fobia untuk drive...tidakk okayhh..
idop mesti diteruskan...yeahh...!...


BUBBYE PADA LOVE

dalam tahun 2010 tu jugak....aku dengan dia nothing anymore!!
tapi bukan lar disebabkan accident tu aku clash wif him...bukan okayh!
owh sangat banyak benda yang aku dah lalui dengan dia...
dari monyet2 zaman sekolah unti lar now...
such a long time rite???
makin lame makin aku rasa tak ada ape yang aku dengan dia boleh pertahan kan...
and aku terpk aku ni ker yang tak serious??maybe...
daripada terus berpanjangan meleret-leret....
better ni je lar yang terbaek..we clash!!
yupp...aku belom matang lagi nak lalui benda2 ni....maybe!
thats why aku kureng minat nak cerita pasal boyfie..cinta bagai...dalam setiap entry aku...

love is not easy as u think..!!
tuhan pun dah tetapkan jodoh untuk setiap manusia...
kenapa perlu risau...??
maybe ada yang beranggapan aku ni terlalu memilih...
owhh tidak sama sekali okayhh..!
sape lar aku ni nak memilih2....
bukan seorang yang hot...terlalu bijak pandai and cukup semua pakej...
tidak okayhhh..!!harap maklom....!!
hati tak boley maen paksa2..
cinta tak boley nak passing2...
banyak yang perlu aku perbetolkan dalam idop aku...
diri sendiri pun tak terurus...hahah..
tapi sape tak mau someone yang leh jadi peganti bapak2 kau orang kan?
jadi penjaga,pembimbing sepanjang hidup kau nanti....
one day sume tu akan datang sendiri.... :))




sebenarnya banyak lagi yang aku nak share kan...tapi tangan sangat fenatt..tiba2...hahah
nanti kita story mory lagi kat next episodd...!! :))



Comments

Popular Posts