Raye Cina Pada Tahun nie......


Assalamualaikomm :)



tiba-tiba sebok pulak nak tulis entry pasal raya cina..kah3..
tak kesah la..disebabkan teruja dapat hupdate..
2,3 hari ni tenet macam cipot..
takat nak on9 fb tu boleh lagi la kott...
okayy tak nak bengang2 or marah...
stay smile...kui3....
anyway aku baru join sahabat blogger..
sangat besh...!
peramah2 ya amat diorang ni...hehehe...



HAPPY CHINESE NEW YEARRR..2011


okay straight to da point......
raya Cina kali ni aku dapat cuti seminggu.....
balik2 je rumah ada je membe2 aku tanya...
eh kau uitm ada budak Cina ke...
apesal dapat cuti lak...
eh suka hati aku la kan..keh3..
dah bagi cuti aku pon memecot laa kan balek..huuuu




cam tahun2 sebelom nie....
seperti biasa...and memang dah terbiasa pon....
setiap kali raya Cina...
aku kena la ready untuk bersengkang mata
walau pon aku ni cam tak biasa la pulak bersengkang mata
mengalah kan burong antu..
and kekadang tu lagi teror daripada orang yang keje shift malam..kui3
mane tak nya...
sudah la umah aku dikelilingi kaum2 cina yakni amoi2 serta apek2 tua...
sekali kau raya habes dibalingnya ngan mercon..bom berdas2..
kalah hari merdeka...
takat mercun padi tak maen nye derr...



mercun ni pon tak maen hokeyy..:P




so yang jadi mangsa nya kami lah..
yang dok dekat2 ngan umah Cina2 sekalian ni...hehe
nak maki hamon tak boley...
tak baek...cam tak respect raya diorang pulak kan...
bakau mercon ni dah jadi cam tradisi diorang..
bak kata untie depan umah aku tu...
baru laa ada 'ong'..!!



tapi kan...ada besh jugak time raya Cina ni...
dapat la kau tengok show free..
sila lah berkampong sehari dua kat depan umah aku
untuk saksikan fenomena alam tuu.kui3..
sapa yang kemponan nak tengok bunga api time Hari Merdeka ni
boley laa tengok time2 cmni...kah3..


Cina2 sume kaya oooo.....
diorang kalau balon mercon bukan kecik...cenonet2 tu...
nak bakau yang besauu2 ajee..
semalam je..
aku dah hampir naek pekak dah dok layan show free tu..haha
apek depan taman aku tu tokeh besar...
sekali anak2 dia kuarkan mercon dengan rasa bangganya,,
sikit men besar lagi...
beratos2 aku tengok...
panjang ada..besar jangan cakap la...berkotak2...mak aihh..
macam kau nak bakau 1 taman je rupanye...
dia punya bakau nak menang aje..haha



so aku pon layan ar sampai kol 3 tak silap aku...
sampai ketetesan akher bom dia bakau..
tak tau laa ada lagi kot2 dia simpan untuk next day ke kan..
nak tido jangan mimpi la kan...hahah..
memang ar aku berkampong and berkabong untuk 2,3 hari ni..ngee~~
aku rasa taman aku yang paling over bakau..
peh memang tiap2 taon nak menang aje..
taman laen cam agak kureng sket laa..
kemungkinan disebabkan budget lari taon ni..
or ke tokeh cina taman aku tu terlebey kaya taon ni..keh3..
hape2 je la..haha...



tahun ni tahun arnab...naseb baek kau comel arnab..ke3



apa-apa pon aku enjoy sangat moment during raya cina kali ni..
keh3..aku tompang sekaki la pulok..
di sebabkan aku baek ngan untie2 kat taman ni
diorang bape kali ajak femly aku datang raya..
maluu i..kui3..


aku takde pon membe or kawan yang berbangsa cina...
memang takde kot...
cian..cian...tak penah sekolah ngan budak cina..haha..
kalau ada pon sorang je lar..
anak cina depan uma aku tu la...
nama dia Loh...nama panjang tak tau...
kawan masa kecik-kecik cili padi...kui3..
time aku ngah menyapu kat depan umah..
dia maen switt2 pastu bila toleh kau nyorok lak kan...
macam aku tak tau...kui3...


sekarang dia dah besar..of coz la..hahah...
sekarang sudah tinggi lampai...muka sudah encem...
pakai baju sume nak puteh...mentang2 kulit kau fair and lovely..
ala-ala Korean look..siyes wa tak tipu..keh3..
tapi dah jarang balik...dah keje mane tah aku pon tak tau....
kalau jumpa pon...setahun 2,3 kali je....
kalau time tuh aku balik...dia ternampak...
sempat jugak men hon2 kat aku...
aku ingat brader mane la an...kah3...
tapi wa takde la bajet maen mata ke hape..hahah
femly aku just baek ngan femly dia...
*eh takde kaitan..:PPPP



okayhh..aku just tak sabar nak tunggu tarian singa lak..keh3...
sok lusa ada la tu wat show kat taman aku..kui3...
kalau kita buat Marhaban...diorang wat tarian singa rumah ke rumah..
tu la kot antara kelebihan dok setaman..
bercampor pulak ngan laen bangsa cam Cina, India...
bila kita baek ngan diorang...
diorang baek la ngan kita an?an?


okaypp dear sume... Gong xi pak coii and happy olidei sume!

thanx 4 readinggg..:)))







Comments

Popular Posts