story about si Fasha

Salam to all dearest..!!


currently baru balik dari kelas FAR...(accounting class)
sangat tak besh bila gi kelas badan cam tak sedap je..emm :(
niat hati rasa nak ponteng je an...keh3...
tapi tak boley ar kan..sekali skale boley laa...


bukan apa..tak masyok ar pegi kelas pastu ada je keje aku tak buat...
sape soh kau tak buat kan..kui3...
siyesly...subjet FAR sem ni aku cam liat nak masok ar..
padahal lect dah sporting dah...
so aku kena lar work hard kan untuk pastikan FAR sem ni aku leh buat..
kata accounting student...kena la conquer subjek ni an...


okayy...wut i want to story is...
pasal nama FASHA tuh...most of blogger yang follow belog aku ni tau nama aku FASHA..
yeah bajet name betol la pulak kan..keh3...
ha ni aku nak kasi tau an....
yela memandangkan dah bape kali dah aku jumpe blogger yang shout kat box sebelah tuh..
cakap "eh nama kita sama la fasha"
heheheh...


actually...nama FASHA tu nama panggilan aku masa zaman muda mudi dulu..
eh cam ar aku dah tua lak an..kui3...
start dapat nama tu masa form 1..
time uh aku dapat masok sekolah asrama..
then bese ar....hari pertama masok kelas...
belom belajar ape2 lagi kan...ye ar cekgu sebok dok urus macam2...
bape hari tah kitorang tak start2 belajar lagi...
so datang kelas dok ar lepak2..maen..gosip2..ada jugak tido2..keh2..
standard la tu pelajar asrama...plus sekolah aku tu sejenis je an...takde laki2..
so kau nak tido cemane pon tak de hal la..:P



then aku pon naek bosan and naek muak sebab dah nak dekat seminggu cam tu je an...
hari2 datang sekolah takde nak buat ape...
dalam hati terpk gak..
eh skolah asrama memg camni eh?jarang belajau??hehe....
so aku pon buat je hal aku...
tido pon sudah...borak2 pon sudah...last2 aku men conteng2 kat kertas...
nak2 aku ni kaki menconteng..kui3...


bila start menconteng memang kadang2 tu aku pon tak sedar pe yang aku conteng..
hahaha..boley pulak an...tau2 je dah penoh kertas....
so masa conteng tu..aku saje je an gatal2 nak men sambong2 name...
aku pon tulis FARAH SHAHIDAH.......
em belek2 nama tuh...
pe le yang leh aku shortform kan ek...
cam tak boley je an..ye la ada orang nama dia FATIN panggil ATEN...
FIZA leh panggil PZA...
cam nama aku cam tak leh lak an....



suddenlyyyy....aku pon dapat le ilham gabongkan 'FA' ngan 'SHA tu...
so jadi la FASHA..keh3..eh macam okeh jee..hahaha..
tapi masa ni FASHA SANDHA lom pemes lagi tau...aku pon tak kenal dia..hahah
then aku lukis la nama tu besau2 kat kertas..
siap kaler2 lak uh...



then disebabkan letih kot dok pikir buat mende2 tu suma...
aku tertidooo...kah3...
rupa2nya dalam pada aku tengah tido tuh...kertas yang aku dok conteng2 tu
jatoh melayang kan lantai....
so ada sorang budak kelas aku ni...
terperasan lak kertas tuh...
dia pi kutip then baca....
pas tuh leh pulak dia kejot aku ngan panggil nama FASHA..
aku cam terkejot jugak ar kan...
eh tu bukan nama yang aku conteng2 tadi tuh ke..hahaha,...



haa ni la dia yang bertanggongjawab menyebarkan nama FASHA tuh...kui3..



nama kawan aku ni Hafizah Mohammad..tapi kitorang panggil dia Pijot..heheh...
apa lagi dah dia panggil aku nama tuh...abes lah budak2 kelas aku pon perasan...
pastu aku pegi Dining hall pon ada panggil Fasha..
aku pegi surau pon ada lak sebot2 FASHA..
tapi aku cam tak berkenan lak an...
mak aku bagi sedap2 nama Farah...
aleh2 dapat fasha....hahah...


lama2 tuh makin ramai lak dah sedap panggil aku FASHA...
satu sekolah beb...cekgu2...senior2...junior2...adeiii...
da tak boley buat apa dah....
aku pon terima la seadanya...hahah...
ye ar..kat sekolah tu ramai je nama Farah....
badge aku je tah bape orang nama Farah...
so ape salah nya aku bio je kan orang panggil aku ngan nama fasha...
tak de la bila ada orang jerit2 nama farah...
aku pon ikot perasan nyahut lak kan...keh3....



so nama tu pon berterosan sampai lar aku form5...
melekat...so takde sape dah yang panggil aku Farah..
melainkan my beshpren Fiza...
but after tamat SPM...
aku pon dah masuk belajar macam2 tempat...
em i think dah takde orang dah nak panggil aku ngan nama FASHA tu lagi kan...
tapi ada jugak la...
maybe aku ada cerita kat diorang plus...
kat buku2 and barang2 aku letak nama FASHA...
heheh..dah terbiasa sebenarnya...:P




aku hope dah abes sekolah ni ada la jugak panggil aku Farah..
but i don't care if ada sapa2 nak panggil aku Fasha..
doesnt matter..hui3...
dua2 pon boley....hahaha...
so i hope followers tau lar crita sebenaunyee..kui3...

okayy dehh...need to study more and moreee...
anyway I loveee my namee..heheheh....



thanx 4 reading...:))

Comments

Popular Posts