Nak perot cepat kempis?saye ada rahsienya......

salamm..:)
saya ada secoet tips nk share laa...
xde laa tips sgt...dah terlalu common da pun....
tp nk share jugak...berdasarkan pengalaman sendiri...
mende ni laki pompuan bley share....
bese laa makin lame..
sedar x sedar...
pewot kite makin boroi...
ngeee~~
bile dudok bole berlipat..ngee~~
i know semua org xsuke ngan keadaan badan camne..
nak pkai fit pon xboleh...
and xslese tol nk dressing kluar umah...heheh...
aku xkate laa pewot aku kempes gle...
thanx God..xde masalah pewot moncet laa...
juz akher2 neh je ada...
ngeee~~
okay...pe yg aku penah praktikkan ialah..... :
  • buat sit up frequently.....must..!!!
sit neh korang pon tau kan memang sgt membantu mengempiskan pewot2 kte...dulu time sekolah mmg aku lom ade masalah pewot moncet bi lagi...bese laa..kanak
2 ribena lg.
..plus memg umo2 cmtu hormon ngan menjadi...so stabil lg laa...tiba je form5..dah mule rase moncet sket akibat makan kuat..stress nk exam kot..kah3...pastuh cikgu PJK aku suggest wat sit up..die kate mmg berkesan arr...die pon rajen buat...so after dat aku pon dok try laa..heheh..blk prep petang..smpai je dorm..pas tukar baju...aku pon dok exercise..wat sit up laa..
memg sape yg 1st time buat mmg agak saket sket ar..and giler xlarat laa..mase tuh aku 20 pun xsampai..hahah...then bile korang buat byak kali..i mean tiap2 hari....constant...ti
ap2 hari tuh bilangan kiraan kenalah makin bertambah..20 ke 30..then 50..........smpai laa beratos2 pon..huhu.hasil nyaa sgat terbaek dari ladang...heheh..mase tuh aku nga rajen boley laa kan..aku wat smpai beratos jugak laa...lame2 korang xkan rase saket pon..steady je buat...

  • makan nasi jangan diulang dengan air
ni pon sure korang tau...tapi sumetime orang tau tapi buat2 xtau..hehe.
.nk wat cmne kan..care ni sepatot nya kena bese kan dri kecik lagi...supaya die jadi 1 tabiat...
kte yg besar neh liat jugak kekadang nk di ajar..ngee~~tp ni yg dah jadi kebiasaan aku actually...dr kecik smpai besar memg aku xpandai makan berulang dengan air...tah laa...aku tgok mak aku pun cmtu jugak..so pe mak kte buat mesti kite terfollow jugak kan..hehe..dah jadi kebiasaan..aku akan mkan smpai abes licin..kalo xlicin pon smpai dah xmau makan...baru le minom air...dulu ada gak aku minom time makan..kene marah lerr plak..mak kate nak pewot moncet ke...so smpai ke beso aku still ikot lg..:))...

so..2 mende ni je actually yg membantu aku...aku xde laa tips byak sgt..byak2 pon belom tentu leh buat kan..hehe...tp akher2 neh moncet macm nk muncol..becoz skang neh ak
u ada gak minom2 air time makan...sit up pon jaoh laa sekali...last form5 je
aku buat...skang da xde...
rase nk buat blk je...
hehe..
okayy..
thanx 4 reading...:))

Comments

Popular Posts