tau tak ape jadi kalau emak kita kecik ati.....

salammm to my dear followers.....

entry ni mcm suspen sikit..hehehe...
actually...baru2 neh aku ada tgok tv..one of show yg dikendalikan
Prof.Fadhilah Kamsah..kenal kan??hehe
topik masa tu its about adab anak2 ngan parent laa...
aku tgok pon dah tengah2...and ada laa 1 part tu...
till now aku still ingat and tersentoh ati and seraya trpk.....ngee~~
as we know...kte sebagai anak WAJIB hormat mak n ayah...and as korang pon tau ia sgat dituntut...
and paling kena jaga ati mak kte..syurga kan kat kaki ibu..
and xperlu laa aku cite kan pe antare adab2 kte pada ibubapa...
as long as smua da tau kan?just sedar and xsedar je....
dlm rancangan tu...Prof Fadhilah ada cakap..bile saatnya mak kte terasa hati..
kecil hati..n sewaktu dengannya...Tuhan xkan redha pe kte wat kalo mak kte x redha...
and..jangan kate nak dapat kejayaan dalam hidop...nak cari jodoh pon payah..nak cemerlang belajar..nak cari kerja...and...sampai nak tanam pokok pon belom tentu pokok tu nak tumbuh...
see..??
betape besarnya doa mak kte kan...
i know it is hard utk kte jaga hati seorang ibu...kalau sikit pon hati dia terguris..
alamatnya xberkat laa pe yg kte nak buat....
aku pon bukan laa dikalangan manusia yg perfect..yg mampu jaga ati my mom sebaeknya..
Sumtimes aku ada terpk...
kalo kte tgok...ramai yg berjaya kat luar sana tu..adalah disbbkan diorang belajar bersunggoh2 plus ngan wat ibadah sunggoh2..n dengan kebrkatan parent diorg la kan..
tapi ape jadi pada yg kurang berjaya tu?
adekah disbbkan..mmg nasebnya yg kurang pndai atau...malas ya amat..atau jugak sbb xde kberkatan daripada mak diorg...emm.....wallahualam...

so sama2lah kte jaga ati emak kte...mcmane pon kte kena cuba jugak...
laen mak laen patternnya..ade yg sensitif..ada yg sempoi..xkesah...
bcoz aku tau...saaaangat...sangatt susah ya amat kalo mak kte kecewe or saket ati or kecik ati ngan kte...pe kau buat pon belom tentu pass laa...
once kte buat mak kte...anak kte nanti akn buat blk kat kte...
Dunia ni memg ibarat roda..hohoh.......

kayyy..renung2 kan laa ye...:)
thanx 4 reading...:)


Comments

Popular Posts